Prihlásenie auta
Blog - Prihlásenie auta
Zdĺhavá a trochu drahá cesta k prihláseniu auta do evidencie v našom štáte je určite známa každému kupcovi nového či jazdeného vozidla. Návšteva dopravného inšpektorátu, poplatky a celková zmätenosť zo systému sprevádza tento nevyhnutný počin. Podľa zákona musí byť každé auto v našej republike evidované. Za prihlásenie do evidencie a pripísanie značky si štát určuje, podľa presne vymedzených pravidiel, určité poplatky. Poplatok platí prihlasovateľ vozidla.
Koľko stojí prihlásenie vozidla?
Vo väčšine prípadov zostane kupca zmätený pri snahe zistiť koľko za prihlásenie daného vozidla v konečnom dôsledku zaplatí. Nejasnosť systému je dôsledkom toho, že ceny za prihlásenie vozidla sa rôznia. Možno ich veľmi jednoducho zistiť pomocou internetu. Tabuľka s hodnotami registračného poplatku zohľadňujúcimi rôzne typy vozidiel je voľne prístupná na internete. Nájdete ju napríklad na stránke www.prihlasenie-auta.sk. Táto tabuľka vyzerala pôvodne inak, avšak za posledné roky sa podmienky a ceny zmenili. Ak hľadáte presnú sumu prihlásenia vášho nového auta, určite nezabudnite zohľadniť aj poplatok za ŠPZ. Tu je systém poplatkov podstatne jednoduchší. Pokiaľ ide o prepis medzi majiteľmi s trvalým bydliskom v iných okresoch, úrady si účtujú poplatok 33€. Pokiaľ prepisujete auto v rámci okresu značka zostáva rovnaká, čo vás tohto poplatku zbavuje.
Z čoho sa vypočítava cena prihlásenia?
Ako sme už vyššie popísali pri evidencii vozidiel sa nedá hovoriť o jednotnej cene. Poplatok je vypočítavaný pomocou viacerých faktorov, týkajúcich sa daného vozidla. Z jednotlivých hodnôt sa tak vytvorí istý individuálny koeficient. Zásadným faktorom pri poplatku za vozidlo je výkon motora. Vo všeobecnosti by sa dala táto kategória jednoducho zhrnúť do priamej úmery. Čím vyšší výkon, tým vyššia cena. Ďalším, čo stojí v tabuľke hodnôt je vek vozidla, kde to funguje podobne ako pri vypočítavaní výkonu. To znamená, že čím je prihlasované vozidlo staršie, tým je cena jeho prihlásenia nižšia. Spotrebitelia majú vcelku radi tento fakt, ktorý môže citeľne znížiť prvotný náklad na prevádzku vozidla a tým aj jeho celkovú kúpnu cenu, ktorá je u jazdených, starších vozidiel už spravidla nižšia. Tento fakt o prihlasovacom poplatku ustanovený v našom zákone má v globále za posledné roky na Slovensko celkom neblahý dopad. Poplatky fungujú rovnakým spôsobom aj u dovezených áut. To kupujúceho ešte o čosi viac presviedča zvoliť práve takéto vozidlo. Ako sme už v pár predchádzajúcich článkoch spomínali, dovezené autá sú celkom vysokým rizikom. Slovenské cesty začínajú nebezpečne zapĺňať jazdené vozidlá s pochybnou minulosťou a nespoľahlivým technickým stavom. Pre užívateľov je však minimálna investícia do ojazdeného auta, aj napriek plynúcim rizikám, stále svetlou voľbou.
Aký je postup pri kontrole originality a ako prebieha? Uvidíte v nasledujúcom videu na reálnom príklade dovezeného vozidla.
Zdieľajte článok na sociálnych sieťach: